C.R.E.S.C.
Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii®
Program de educație emoțională și spirituală pentru copiii între 7 și 18 ani
Misiunea C.R.E.S.C.®
Misiunea programului C.R.E.S.C® – Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii este de a încuraja copiii să relaționeze și să înțeleagă noțiuni și teme, precum: constiința de sine, identificarea emoțiilor, reglaj emoțional, suflet, evoluție spirituală, intuiție, decizii și procesul decizional, reziliență și adaptare, succes și împlinire, stimă de sine, împlinire personală, recunoaștere socială, putere personală.
Prin temele sale, programul C.R.E.S.C.® apelează la empatia și inteligența emoțională a fiecărui copil și invită la deschidere, fără a hrăni ideea în care cineva predă și altcineva ascultă.
Totodată, C.R.E.S.C.® este procesul prin care copiii dobândesc și aplică în mod eficient cunoștințele și competențele necesare pentru a înțelege și a gestiona emoțiile, a stabili și a atinge obiectivele într-un mod INTEGRU. Ei simt și arată empatie pentru alții, stabilesc și mențin relații pozitive și hrănitoare emoțional și învață să ia decizii pentru ei înșiși, în armonie cu grupul, familia și lumea din care fac parte.
Prin promovarea inteligenței emoționale și totodată spirituale, în plus față de competențele de bază ale educației și dezvoltării cognitive, copiii vor crește ca persoane echilibrate, fericite și responsabile, empatice și sănătoase emoțional, având instrumente de gestionare a propriilor stări, atitudini și comportamente.
”Cred din tot sufletul că fiecare copil din lume merită să aibă acces la educație emoțională, la concepte spirituale universale, cât mai devreme în viața sa, astfel încat să se bucure de o paletă mai largă de “instrumente” ale propriei ființe, pentru a se conștientiza pe sine, a trăi în armonie alături de ceilalți și a face alegeri care să-i servească, fiind acceptat de cei din jur și simțindu-se recunoscut în lumea în care trăiește!”
9 achiziții pe care
copilul tău și le însușește după programul
C.R.E.S.C.®
ATENȚIE
Înțelegerea percepției de sine, a mediului și față de ceilalți
DISPONIBILITATE EMOȚIONALĂ
Cunoaștere, acceptare și dialog emoțional
CENTRARE
Ușurința de a sta înăuntru și a se manifesta în afară
COERENȚĂ
Curgere din gândire, în emoție și vibrație
PUTERE
Energie transformată în voință proprie
BUCURIE DE VIAȚĂ
Entuziasm pentru propria poveste și tot ce ne definește
RESPECT
Apreciere de sine și libertate pentru cei din jur
RECUNOȘTINȚĂ
Mulțumire pentru
ASUMARE
Recunoașterea, în fapt, a propriilor daruri, limitări și acceptarea de a te educa continuu
De ce ai alege un astfel de curs pentru copilul tău?
În ultimii zece ani în care am predat acest curs…
… am înțeles că educația emoțională este resursa inutilizată din educația copiilor noștri și că fără ea, oricât de performanți ar deveni ei în a reține ceea ce școala le cere, există riscul să rămână un ”vas gol”, necunoscători în cea mai importantă materie din acest univers: mintea, emoțiile lor și felul în care asta le modelează viața!
Cursul C.R.E.S.C. – Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii, are ca scop să ofere tinerilor cursanți un spațiu în care să își exerseze spiritualitatea lor nativă și să le ofere practici, idei și tehnici prin care să experimenteze faptul că puterea schimbării gândurilor și emoțiilor proprii, le aparține!
Despre emoțiile noastre – subiect aflat în continuă cercetare, știm tot mai multe, noi, ca adulți. Și totuși, ceea ce știm nu mai poate fi experimentat în inocența anilor dintâi, de aceea, contextul cursului CRESC este o ocazie minunată pentru familiile care înțeleg importanța educației emoționale a celor mai tineri membri ai familiei.
Cercetările din domeniul spiritualității native a copiilor (Lisa Miller), ne arată că un adolescent care are această referință despre sine, este cu 80% mai puțin dispus să încerce substanțe interzise sau să aibă un comportament distructiv față de sine și de ceilalți. În plus, studiile ne liniștesc cu privire la îmbunătățirea capacității de gesgtionare emoțională, a implicării conștiente în planurile de viață și dorința de a-și construi relații bune și o viață fericită.
Înspăimântați de programul încărcat și numărul mare de cursuri la care sunt înscriși, ori chiar de ideea de școală și formare educațională, de la sine, copiii nu aleg un astfel de curs de dezvoltare emoțională și spirituală. Și totuși, după un prim contact cu ideile și practicile din cursul CRESC, toți copiii care au participat la Atelierele CRESC și Cursul de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii, își doresc să revină și să experimenteze cât mai mult!
Georgiana Spătaru,
Creatoarea cursului C.R.E.S.C. Ⓡși Formator Instructori C.R.E.S.C.Ⓡ
Ce se întâmplă la C.R.E.S.C.Ⓡ?
TEMELE CURSULUI C.R.E.S.C.®
Tu ești povestitorul poveștii tale!
“Eu sunt povestea mea preferată.” Giulia, 9 ani
Intr-un mod interactiv, învățăm despre proiecțiile pe care mintea noastră le face din emoțiile și convingerile noastre. Ceea ce credem ajunge să fie povestea noastră și felul în care ne vedem – proiecția pe care o construim despre noi, este Povestitorul poveștii noastre.
Ceea ce îți dorești te definește!
“Spune-mi ce-ți dorești, ca să știi cine ești!” Andrei, 7 ani
Cand ne ascultăm Vocea Interioara (intuiția) sauntem “cauza” a tot ceea ce producem, gândim și spunem. Iar atunci când ne lăsăm manevrați de situațiile produse de alții și alegem să ne ignorăm propriile decizii, devenim “efectul”.
Poți schimba ceea ce crezi!
“Dacă spun altfel povestea, sunt altcineva!” Briseis, 8 ani
Pănă înspre adolescență, și chiar după, copiilor le place să imite comportamente, idei de la cei din jurul lor, tocmai pentru că sunt în faza în care își construiesc propria identitate emoțională și spirituală.
Vom învăța diferența dintre părerile noastre și judecățile altora și cum funcționează “împrumutul” de convingeri, dar și tehnica prin care putem schimba ceea ce gândim.
E un mod bun de a arăta emoțiile ”rele”
“Ca să pot fi fericită, am învățat să accept când sunt nefericită.” Raluca, 13 ani
Vom învăța tehnici simple de respirație, care să ajute micii cursanți să se relaxeze cu ușurință. Vom activa Puterea Interioară și vom vorbi despre Cercul din interiorul fiecăruia, acea zonă în care avem putere de concentrare, de decizie și de acțiune. De asemenea, puterea gândurilor și emoțiilor noastre o vom întelege dintr-un exercitiu simplu, pentru a putea gestiona ceea ce vom simți în fiecare zi din viața noastră.
Ceea ce simți determină povestea vieții tale!
“Sunt multe stări în mine pe care nu știu cum le cheamă.” Horia, 7 ani
În ”jocul” fiecăruia dintre noi avem idealuri și speranțe, așteptări și visuri! Toate aceste emoții sunt niște semințe care, plantate la timpul potrivit și hrănite cu energia potrivită, nasc manifestări ale propriilor idealuri! Cum facem să avem ceea ce ne dorim? Copii vor folosi puterea lor interioară pentru a-și recunoaste, înțelege și ”programa” acțiunile!
Cine alegi să fii?
“Dacă nu sunt cine vreau eu, voi fi cine vor ceilalți.” Sofia, 11 ani
Vom vorbi despre toate “instrumentele” pe care le avem la îndemână pentru a ne trăi viața cu încredere, voie bună și deschidere, pentru a ne lua decizii cu ușurință și asumare și pentru a face fata situațiilor necunoscute încă. Așadar, povestim despre: suflet, intuiție, integritate, conștiință, cele 5 simțuri, minte, corp și legătura dintre minte/corp și suflet. Totodata, vom face exerciții de relaxare, concentrare și vizualizare/imaginație!
Ce știi despre lume?
“Suntem diferiți și dacă suntem uniți, putem realiza orice!” Carla, 15 ani
Orice cauză are un efect și orice efect, o cauză! Uneori, noi suntem cei care provocăm acțiunile, alteori, cei din jurul nostru ne implică în propriile lor decizii. Vom învăța să ne asumăm situațiile cauzate de noi înșiși sau, cum și în ce fel să ne raportăm la situațiile noi.
Fericirea ta și a altora
“Mă văd bine pe mine când îi văd bine și pe ceilalți.” Dragoș, 12 ani
Copiii vor știi să facă față unui proces decizional de procesare a emotiilor negative, știind să:
– Înțeleagă situația și să o decripteze în propriul sistem de valori și reguli.
– Recunoască alte situații similare care li s-au mai întâmplat și totodată sentimentele pe care atunci le-au generat.
– Facă alegeri fericite, pentru a obține un rezultat care îi face fericiți!
Ce facem cu ”nu știu"-urile?
“Nu știu înseamnă că știu că e ceva ce nu cunosc sau că îmi e frică să spun ce simt!” Maria, 7 ani
Fricile, fobiile, nesiguranța și dubiile sunt gânduri și sentimente care ne fac să uităm vocea noastră interioară, lăsându-ne ghidați de emoții care nu ne aparțin! Starea de nesiguranță și frica ne țin departe de exprimare, comunicare autentică și ne ignorăm talentele, părerile, ideile, devenind o persoană ”introvertită”.
Află-ți visul și împlinește-l!
“Eu decid pentru viitorul vieții mele.” Georgiana, 15 ani
În tema de final ne vom reaminti regulile pe care ni le-am stabilit la începutul cursului și bineînțeles, le vom rescrie, ținând cont de obiectivul de a fi în echilibru, cu integritate, de a genera acțiuni și emoții care ne definesc și care ne dezvoltă în a ne păstra Creativitatea, Talentele, Bucuria de Viata si pentru a ne indeplini Obiectivele!
DISCLAIMER
pentru Cursul C.R.E.S.C.Ⓡ – Curs de Relaționare Emoțională pentru Copiii între 7 și 18 ani
Cursul C.R.E.S.C.Ⓡ – Curs de Relaționare Emoțională pentru Copiii între 7 și 18 ani este conceput pentru a oferi copiilor un spațiu sigur și ghidat în care să își exploreze dimensiunea spirituală și emoțională. Este important de menționat următoarele aspecte:
Publicul țintă: Acest curs nu este destinat copiilor care suferă de tulburări psihice. Dacă aveți un copil care se confruntă cu astfel de condiții, vă rugăm să consultați un specialist în domeniul psihoterapiei sau al consilierii pentru a găsi programul adecvat nevoilor sale specifice.
Participarea părinților: Părinții nu vor participa direct la sesiunile cursului. Prezența acestora nu este necesară în timpul activităților desfășurate în cadrul cursului.
Rezultate variabile: Efectele cursului pot varia în funcție de individualitatea fiecărui copil și de implicarea sa în activitățile propuse. Nu garantăm rezultate specifice, deoarece dezvoltarea emoțională este un proces unic pentru fiecare participant.
Responsabilitatea părinților: Participarea la curs a părinților se face la final, ca un rezumat al cursului, alături de copii. Este important ca aceștia să fie implicați activ și să susțină aplicarea cunoștințelor și abilităților emoționale învățate în cadrul cursului, în viața de zi cu zi a copiilor lor.
Responsabilitățile instructorului: Instructorul C.R.E.S.C.Ⓡ are responsabilitatea de a crea și menține un spațiu sigur și suportiv în care copilul să poată explora dimensiunile sale spirituale și emoționale. Este esențial de subliniat că instructorul C.R.E.S.C.Ⓡ nu are responsabilități terapeutice față de copil. Acest curs nu este un substitut pentru terapie psihologică, consiliere sau tratament psihiatric profesional.
Confidențialitate: Informațiile personale colectate în timpul cursului vor fi tratate cu confidențialitate și folosite exclusiv pentru îmbunătățirea experienței educaționale a participanților. Datele nu vor fi partajate cu terțe părți fără consimțământul explicit al părinților sau tutorilor.
☑️ Prin înscrierea copilului la cursul C.R.E.S.C.Ⓡ, părinții și tutorii legali recunosc și acceptă că scopul acestui curs este limitat la explorarea spirituală și emoțională în cadrul unei metode educative, și nu implică intervenții terapeutice de natură clinică. Pentru orice probleme de sănătate mintală sau emoțională a copilului, este recomandată consultarea unui specialist calificat.
Cursul C.R.E.S.C.Ⓡ nu înlocuiește serviciile de consiliere sau terapie furnizate de un psiholog, psihoterapeut sau alt profesionist în domeniul sănătății mentale. Dacă copilul dumneavoastră are nevoie de suport specializat, vă rugăm să consultați un specialist licențiat în sănătate mentală.
Georgiana Spătaru,
Creatoarea cursului C.R.E.S.C. Ⓡ și Formator Instructori C.R.E.S.C.Ⓡ
Grupele de vârstă pentru cursul C.R.E.S.C.
Cele 3 grupe de vârstă pentru cursul C.R.E.S.C.®
Intsructori C.R.E.S.C.
Alege un instructor C.R.E.S.C.®
pentru copilul tău!
IULIA CENA-DICAN
CLUJ NAPOCA
Numele meu este Iulia Cena-Dican, sunt de profesie Psiholog Clinician și Consilier. La fel ca tine, sunt mai mult decât orice etichetă menită să te încadreze într-o categorie sau alta, sunt mai mult decât tiparele mentale pe care mintea mea a fost obișnuită să le uitilizeze și sunt mai mult decât orice emoție pe care o trăiesc la un moment dat.
Sunt o persoană fascinată de mintea umană și de modul cum aceasta funcționează. Cred cu tărie că suntem mai mult decât lucrurile cu care obișnuim să ne identificăm și îmi doresc ca prin interacțiune, să ajung să cunosc și să simt OMUL din spatele tuturor măștilor, din spatele tuturor fricilor și credințelor care îl limitează. Îmi doresc să te ajut să desoperi starea de liniște și de acceptare a tot ceea ce vine spre tine și să conștientizezi că asta ești tu de fapt: liniște și armonie!
ADRIANA VOINEA
București ∙ Craiova ∙ Zürich
COSMINA DOBRESCU
CLUJ NAPOCA
In tabloul pe care il conturez despre mine imi pun cu bucurie si recunostinta familia. Fiind o valoare importanta pentru mine, ca si psiholog m-am indreptat tot inspre sistemul familial, familia poate fi locul hranitor, provocator si vindecator pentru noi. Pe langa formarea mea de baza din cardul Facultatii de Psihologie Babes Bolyai si a Masterului in abordarea Cognitiv Comportamentala, am simtit sa mai adaug cursuri si formari de specialitate care includ familia, copilul, vindecarea traumelor, EMDR, psihodrama, mindfulness, dezvoltarea si cunoastere personala si spirituala.
ALINA NICULIȚĂ
Iași
Sunt un om pasionat de educația altfel, profesor altfel de vreo 22 de ani, trainer de dezvoltare personală, cu dorința de a creste și de a oferi mai departe.
MIHAELA PETRACHE
Iași
LAURA ALDEA
Cluj Napoca
Sunt un om pasionat de educația altfel, profesor altfel de vreo 22 de ani, trainer de dezvoltare personală, cu dorința de a creste și de a oferi mai departe.
ALEXANDRA ACONSTANTINESEI
VATRA DORNEI
Sunt un om pasionat de educația altfel, profesor altfel de vreo 22 de ani, trainer de dezvoltare personală, cu dorința de a creste și de a oferi mai departe.
ELLA CALOTĂ
CRAIOVA
Sunt trainer-formator, practician Reiki și instructor C.R.E.S.C. și predau engleză, germană, spaniolă și strategii de învățare eficientă.
Însoțesc cursanții mei în a găsi și implementa strategiile adecvate fiecăruia în parte pentru a-și depăși temerile legate de examene sau interviuri într-o limbă striăină și a se antrena și a-și atinge obiectivele propuse în cel mai eficient mod cu putință.
Întotdeauna m-a fascinat modul în care învățarea și deprinderea noilor abilități poate fi abordată holistic, astfel că temele cursului C.R.E.S.C. m-au cucerit iremediabil.
REKA MUZSI
București
Sunt psihoterapeut cu formare în psihoterapie sistemica, instructor C.R.E.S.C și terapeut ThetaHealing.
Spun despre mine că am cea mai frumoasă profesie din lume, prin care însoțesc oamenii mari și mici în drumul lor prin viață.
MIHAELA CONSTANTINESCU
BUCUREȘTI
NICOLETA GARBO
CLUJ NAPOCA
DIANA ISAC
REPUBLICA MOLDOVA
Cred cu tărie în PUTEREA EMOȚIILOR ȘI A SUFLETULUI, oferind copiilor atenția și călăuzirea necesară pentru a cultiva calități emoționale esențiale încă de la început!
Ce spun copiii despre cursul C.R.E.S.C.®?
Testimoniale
Ce spun părinții despre cursul C.R.E.S.C.®?
Mi-aș fi dorit ca acest curs să fi existat și când fiul meu a avut 8-9 ani. Cred că ne-ar fi fost mai ușor amândurora să trecem prin despărțirea de tatăl său. Am crezut multă vreme că nu pot vorbi despre lucruri atât de complexe cu copilul meu, dar, când am văzut acum că în doar două zile copilul meu a exprimat atât de multe lucruri pe care mie îmi era greu să le vorbesc, am simțit o ușurință enormă și un mare mulțumesc pentru faptul că există un astfel de curs!
Nu doar fiica mea a participat la cursul CRESC, ci și noi, pentru că a făcut cu noi toate exercițiile învățate. Recunosc că și pentru mine au fost lucruri noi pe care le-am învățat și mă bucur că acum, după câteva săptămâni de la curs, i-a rămas entuziasmul cu care a venit din zilele CRESC. Să o văd că alege să își ia momentele de liniște pentru ea, că știe să intervină chiar și în emoțiile ei neplăcute, este ceea ce urmăream când am înscris-o la acest curs. Recomand acest curs și altor părinți și copii.
La început nu am fost convins că fiica mea va fi încântată de acest curs și, pentru că nu sunt cunoscător în acest domeniu, am insistat să participe doar pentru a avea o experiență, alături de prietena ei. S-a dovedit că am luat una dintre cele mai bune decizii pentru educația ei și sper ca de acum înainte să folosească ceea ce cu atâta încântare ne-a descris că s-a întâmplat la curs. Am aflat multe lucruri despre ce gândește ea și cum se simte și mi-aș dori acest curs și pentru părinți.
Vrei să rămâi la curent cu tot ce se întâmplă legat de cursul C.R.E.S.C.?
Unde se vorbește despre noi…
Dorești să îți înscrii copilul la un curs C.R.E.S.C.?
Trimite-ne un mesaj cu orașul din care ești și în scurt timp, te anunțăm când este disponibil următorul curs!