C.R.E.S.C.
Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii®

Program de educație emoțională și spirituală pentru copiii între 7 și 18 ani

Misiunea C.R.E.S.C.®

Misiunea programului C.R.E.S.C® – Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii este de a încuraja copiii să relaționeze și să înțeleagă noțiuni și teme, precum: constiința de sine, identificarea emoțiilor, reglaj emoțional, suflet, evoluție spirituală, intuiție, decizii și procesul decizional, reziliență și adaptare, succes și împlinire, stimă de sine, împlinire personală, recunoaștere socială, putere personală.

Prin temele sale, programul C.R.E.S.C.® apelează la empatia și inteligența emoțională a fiecărui copil și  invită la deschidere, fără a hrăni ideea în care cineva predă și altcineva ascultă.

Totodată, C.R.E.S.C.®  este procesul prin care copiii dobândesc și aplică în mod eficient cunoștințele și competențele necesare pentru a înțelege și a gestiona emoțiile, a stabili și a atinge obiectivele într-un mod INTEGRU. Ei simt și arată empatie pentru alții, stabilesc și mențin relații pozitive și hrănitoare emoțional și învață să ia decizii pentru ei înșiși, în armonie cu grupul, familia și lumea din care fac parte.

Prin promovarea inteligenței emoționale și totodată spirituale, în plus față de competențele de bază ale educației și dezvoltării cognitive, copiii vor crește ca persoane echilibrate, fericite și responsabile, empatice și sănătoase emoțional, având instrumente de gestionare a propriilor stări, atitudini și comportamente.

”Cred din tot sufletul că fiecare copil din lume merită să aibă acces la educație emoțională, la concepte spirituale universale, cât mai devreme în viața sa, astfel încat să se bucure de o paletă mai largă de “instrumente” ale propriei ființe, pentru a se conștientiza pe sine, a trăi în armonie alături de ceilalți și a face alegeri care să-i servească, fiind acceptat de cei din jur și simțindu-se recunoscut în lumea în care trăiește!”

Georgiana Spătaru

Creatoarea cursului C.R.E.S.C. și Formator Instructori C.R.E.S.C.

9 achiziții pe care

copilul tău și le însușește după programul

C.R.E.S.C.®

ATENȚIE

Înțelegerea percepției de sine, a mediului și față de ceilalți

DISPONIBILITATE EMOȚIONALĂ

Cunoaștere, acceptare și dialog emoțional

CENTRARE

Ușurința de a sta înăuntru și a se manifesta în afară

COERENȚĂ

Curgere din gândire, în emoție și vibrație

PUTERE

Energie transformată în voință proprie

BUCURIE DE VIAȚĂ

Entuziasm pentru propria poveste și tot ce ne definește

RESPECT

Apreciere de sine și libertate pentru cei din jur

RECUNOȘTINȚĂ

Mulțumire pentru 

ASUMARE

Recunoașterea, în fapt, a propriilor daruri, limitări și acceptarea de a te educa continuu

De ce ai alege un astfel de curs pentru copilul tău?

În ultimii șapte ani în care am predat acest curs…

… am înțeles că educația emoțională este resursa inutilizată din educația copiilor noștri și că fără ea, oricât de performanți ar deveni ei în a reține ceea ce școala le cere, există riscul să rămână un ”vas gol”, necunoscători în cea mai importantă materie din acest univers: mintea, emoțiile lor și felul în care asta le modelează viața!

Cursul C.R.E.S.C. – Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii, are ca scop să ofere tinerilor cursanți un spațiu în care să își exerseze spiritualitatea lor nativă și să le ofere practici, idei și tehnici prin care să experimenteze faptul că puterea schimbării gândurilor și emoțiilor proprii, le aparține!

Despre emoțiile noastre – subiect aflat în continuă cercetare, știm tot mai multe, noi, ca adulți. Și totuși, ceea ce știm nu mai poate fi experimentat în inocența anilor dintâi, de aceea, contextul cursului CRESC este o ocazie minunată pentru familiile care înțeleg importanța educației emoționale a celor mai tineri membri ai familiei.

Cercetările din domeniul spiritualității native a copiilor (Lisa Miller), ne arată că un adolescent care are această referință despre sine, este cu 80% mai puțin dispus să încerce substanțe interzise sau să aibă un comportament distructiv față de sine și de ceilalți. În plus, studiile ne liniștesc cu privire la îmbunătățirea capacității de gesgtionare emoțională, a implicării conștiente în planurile de viață și dorința de a-și construi relații bune și o viață fericită.

Înspăimântați de programul încărcat și numărul mare de cursuri la care sunt înscriși, ori chiar de ideea de școală și formare educațională, de la sine, copiii nu aleg un astfel de curs de dezvoltare emoțională și spirituală. Și totuși, după un prim contact cu ideile și practicile din cursul CRESC, toți copiii care au participat la Atelierele CRESC și Cursul de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii, își doresc să revină și să experimenteze cât mai mult!

Georgiana Spătaru,

Creatoarea cursului C.R.E.S.C. și Formator Instructori C.R.E.S.C.

Ce se întâmplă la C.R.E.S.C.?

TEMELE CURSULUI C.R.E.S.C.®

Tu ești povestitorul poveștii tale!

“Eu sunt povestea mea preferată.” Giulia, 9 ani
Intr-un mod interactiv, învățăm despre proiecțiile pe care mintea noastră le face din emoțiile și convingerile noastre. Ceea ce credem ajunge să fie povestea noastră și felul în care ne vedem – proiecția pe care o construim despre noi, este Povestitorul poveștii noastre. 

Ceea ce îți dorești te definește!

“Spune-mi ce-ți dorești, ca să știi cine ești!” Andrei, 7 ani

Cand ne ascultăm Vocea Interioara (intuiția) sauntem “cauza” a tot ceea ce producem, gândim și spunem. Iar atunci când ne lăsăm manevrați de situațiile produse de alții și alegem să ne ignorăm propriile decizii, devenim “efectul”.

Poți schimba ceea ce crezi!

“Dacă spun altfel povestea, sunt altcineva!” Briseis, 8 ani

Pănă înspre adolescență, și chiar după, copiilor le place să imite comportamente, idei de la cei din jurul lor, tocmai pentru că sunt în faza în care își construiesc propria identitate emoțională și spirituală.
Vom învăța diferența dintre părerile noastre și judecățile altora și cum funcționează “împrumutul” de convingeri, dar și tehnica prin care putem schimba ceea ce gândim.

 

E un mod bun de a arăta emoțiile ”rele”

“Ca să pot fi fericită, am învățat să accept când sunt nefericită.” Raluca, 13 ani

Vom învăța tehnici simple de respirație, care să ajute micii cursanți să se relaxeze cu ușurință. Vom activa Puterea Interioară și vom vorbi despre Cercul din interiorul fiecăruia, acea zonă în care avem putere de concentrare, de decizie și de acțiune. De asemenea, puterea gândurilor și emoțiilor noastre o vom întelege dintr-un exercitiu simplu, pentru a putea gestiona ceea ce vom simți în fiecare zi din viața noastră.

 

Ceea ce simți determină povestea vieții tale!

“Sunt multe stări în mine pe care nu știu cum le cheamă.” Horia, 7 ani 
În ”jocul” fiecăruia dintre noi avem idealuri și speranțe, așteptări și visuri! Toate aceste emoții sunt niște semințe care, plantate la timpul potrivit și hrănite cu energia potrivită, nasc manifestări ale propriilor idealuri! Cum facem să avem ceea ce ne dorim? Copii vor folosi puterea lor interioară pentru a-și recunoaste, înțelege și ”programa” acțiunile

Cine alegi să fii?

“Dacă nu sunt cine vreau eu, voi fi cine vor ceilalți.” Sofia, 11 ani 
Vom vorbi despre toate “instrumentele” pe care le avem la îndemână pentru a ne trăi viața cu încredere, voie bună și deschidere, pentru a ne lua decizii cu ușurință și asumare și pentru a face fata situațiilor necunoscute încă. Așadar, povestim despre: suflet, intuiție, integritate, conștiință, cele 5 simțuri, minte, corp și legătura dintre minte/corp și suflet. Totodata, vom face exerciții de relaxare, concentrare și vizualizare/imaginație!

Ce știi despre lume?

“Suntem diferiți și dacă suntem uniți, putem realiza orice!” Carla, 15 ani

Orice cauză are un efect și orice efect, o cauză! Uneori, noi suntem cei care provocăm acțiunile, alteori, cei din jurul nostru ne implică în propriile lor decizii. Vom învăța să ne asumăm situațiile cauzate de noi înșiși sau, cum și în ce fel să ne raportăm la situațiile noi.

Fericirea ta și a altora

“Mă văd bine pe mine când îi văd bine și pe ceilalți.” Dragoș, 12 ani

Copiii vor știi să facă față unui proces decizional de procesare a emotiilor negative, știind să:
– Înțeleagă situația și să o decripteze în propriul sistem de valori și reguli.
– Recunoască alte situații similare care li s-au mai întâmplat și totodată sentimentele pe care atunci le-au generat.
– Facă alegeri fericite, pentru a obține un rezultat care îi face fericiți!

Ce facem cu ”nu știu"-urile?

“Nu știu înseamnă că știu că e ceva ce nu cunosc sau că îmi e frică să spun ce simt!” Maria, 7 ani

Fricile, fobiile, nesiguranța și dubiile sunt gânduri și sentimente care ne fac să uităm vocea noastră interioară, lăsându-ne ghidați de emoții care nu ne aparțin! Starea de nesiguranță și frica ne țin departe de exprimare, comunicare autentică și ne ignorăm talentele, părerile, ideile, devenind o persoană ”introvertită”.

Află-ți visul și împlinește-l!

“Eu decid pentru viitorul vieții mele.” Georgiana, 15 ani

În tema de final ne vom reaminti regulile pe care ni le-am stabilit la începutul cursului și bineînțeles, le vom rescrie, ținând cont de obiectivul de a fi în echilibru, cu integritate, de a genera acțiuni și emoții care ne definesc și care ne dezvoltă în a ne păstra Creativitatea, Talentele, Bucuria de Viata si pentru a ne indeplini Obiectivele! 

PROGRAMUL CURSURILOR C.R.E.S.C.

Intsructori C.R.E.S.C.

Alege un instructor C.R.E.S.C.®

pentru copilul tău!

Alina Niculiță

Alina Niculiță

Iași

Sunt un om pasionat de educația altfel, profesor altfel de vreo 22 de ani, trainer de dezvoltare personală, cu dorința de a creste și de a oferi mai departe.

Andrada Bucur

București

Eu sunt Andrada Cătălina, instructorul C.R.E.S.C care-și dorește să aducă BUCURia atât pe chipul celor mici, cât și pe chipul părinților inspirați să-și inscrie copiii la cursurile pe care le susțin. 

C.R.E.S.C și eu zi de zi pentru că îmi doresc să transmit prin ceea ce sunt încrederea că în noi există super-puteri care, odată ce vor fi descoperite, ne vor fi ajutoare în a trăi frumos, cu răbdare, generozitate, iubire și recunoștință o viață ca o joacă!

 

Mihaela Petrache

Neamț

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Laura Aldea

Cluj Napoca

Sunt binecuvântată să lucrez cu copiii și simt că aceasta este menirea mea. Deși am absolvit Științe Economice, în ultimii ani am lucrat cu copiii, fiind parte din Academia CRESC și inițiind o serie de ateliere de lucru cu copiii.

Reka Muzsi

București

Sunt psihoterapeut cu formare în psihoterapie sistemica, instructor C.R.E.S.C și terapeut ThetaHealing.
Spun despre mine că am cea mai frumoasă profesie din lume, prin care însoțesc oamenii mari și mici în drumul lor prin viață.

Ionela Ticușan

Neamț

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Oana Gabor

Oana Gabor

Brașov

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Diana Kroncsis

Diana Kroncsis

Sibiu, Mediaș

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Cristina Rus

Satu Mare

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Cosmina Dobrescu

Cosmina Dobrescu

Cluj Napoca

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Sorina Cuibus

Sorina Cuibus

Cluj Napoca

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Raluca Manea

București

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Adriana Voinea

Adriana Voinea

Elveția

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Camelia Fărcaș

Cluj Napoca

Aliquam eleifend maximus libero bibendum hendrerit. Sed diam dui, dictum vel mauris id, tincidunt gravida leo.

Ce spun copiii despre cursul C.R.E.S.C.®?

Andrei

Participant C.R.E.S.C., Grupa 7 - 9 ani

Elena

Participant C.R.E.S.C., Grupa 10 - 13 ani

Ioana Andras

Participant Atelier C.R.E.S.C., Grupa 7 - 9 ani

Testimoniale

Ce spun părinții despre cursul C.R.E.S.C.®?

Mi-aș fi dorit ca acest curs să fi existat și când fiul meu a avut 8-9 ani. Cred că ne-ar fi fost mai ușor amândurora să trecem prin despărțirea de tatăl său. Am crezut multă vreme că nu pot vorbi despre lucruri atât de complexe cu copilul meu, dar, când am văzut acum că în doar două zile copilul meu a exprimat atât de multe lucruri pe care mie îmi era greu să le vorbesc, am simțit o ușurință enormă și un mare mulțumesc pentru faptul că există un astfel de curs!

Angela

Mama lui Mark, Participant C.R.E.S.C., grupa 14 - 18 ani

Nu doar fiica mea a participat la cursul CRESC, ci și noi, pentru că a făcut cu noi toate exercițiile învățate. Recunosc că și pentru mine au fost lucruri noi pe care le-am învățat și mă bucur că acum, după câteva săptămâni de la curs, i-a rămas entuziasmul cu care a venit din zilele CRESC. Să o văd că alege să își ia momentele de liniște pentru ea, că știe să intervină chiar și în emoțiile ei neplăcute, este ceea ce urmăream când am înscris-o la acest curs. Recomand acest curs și altor părinți și copii.

Anda

Mama lui Edena, Participantă C.R.E.S.C., grupa 7 - 9 ani

La început nu am fost convins că fiica mea va fi încântată de acest curs și, pentru că nu sunt cunoscător în acest domeniu, am insistat să participe doar pentru a avea o experiență, alături de prietena ei. S-a dovedit că am luat una dintre cele mai bune decizii pentru educația ei și sper ca de acum înainte să folosească ceea ce cu atâta încântare ne-a descris că s-a întâmplat la curs.  Am aflat multe lucruri despre ce gândește ea și cum se simte și mi-aș dori acest curs și pentru părinți.

Adrian

Tatăl Antoniei, Participantă C.R.E.S.C., grupa 10 - 13 ani

Grupele de vârstă pentru cursul C.R.E.S.C.

Cele 3 grupe de vârstă pentru cursul C.R.E.S.C.®

Ai o întrebare? Vezi dacă găsești răspunsul aici!

1. Cât timp durează cursul C.R.E.S.C.?

Cursul C.R.E.S.C. se desfășoară în două zile concomitente, de obicei în weekend, câte 6 ore zilnic.

Uneori, după caz, Instructorii pot propune un program care să se împartă în 4 sau chiar 5 zile, cu câte 2, 5 sau 3 ore, zilnic.

2. Cum se desfășoară cursul C.R.E.S.C.?

Ne întâlnim fizic, în grupe de maxim 15 copii. Cursul este un joc continuu în care învățăm despre emoții și minte, suflet și gânduri.
La prânz mâncăm împreună și apoi ne continuăm programul de curs.
La sfârșitul cursului, părinții se alătură copiilor pentru ultima oră și atunci facem recapitularea întregului parcurs, alături de copii.

3. Copiii pot fi însoțiți de părinți pe parcursul cursului?

Nu, acest curs este dedicat exclusiv copiilor.

4. Cine susține cursul C.R.E.S.C.?

Cursul C.R.E.S.C. este susținut de Instructori CRESC, cei pe care îi puteți găsi în descrierea acestui curs.

7. Se poate participa online la C.R.E.S.C.?

Educația emoțională este o competență care vine însoțită de câteva practici. Pe cât posibil, mereu cursul CRESC va fi un program care se va desfășura în sală, cu toți participanții alături. Atelierele CRESC se pot facilita și online, dar doar participanților care au trecut deja prin cursul C.R.E.S.C..

8. Care este costul acestui curs? 

Costul cursului este între 400 și 500 lei/cursant. În general, costul prânzului este inclus, pentru cele două zile de prânz, dar acest aspect este decis de fiecare Instructor.

9. Cum pot să-mi înscriu copilul? 

Verificați programul și promovările Instructorilor din zona dumneavoastră și puteți completa formularul de înscriere asociat promovării cursului.

Vrei să rămâi la curent cu tot ce se întâmplă legat de cursul C.R.E.S.C.?

Unde se vorbește despre noi…

Dorești să îți înscrii copilul la un curs C.R.E.S.C.?

Trimite-ne un mesaj cu orașul din care ești și în scurt timp, te anunțăm când este disponibil următorul curs!