C.R.E.S.C® 10-13 ani

15 - 16 Iunie 2019

Bucuresti

TEMELE ABORDATE IN PROGRAMUL C.R.E.S.C. ® 

1. Viata este un joc! Cum il jucam?

Intr-un mod interactiv, invatam despre principii de viata, pentru a intelege si opta mereu pentru fericire, incredere si implinire de durata, pe parcursul jocului numit “viata”. Daca vrei sa joci jocul, mai intai trebuie sa stii regulile. Iar cele mai bune reguli sunt cele in care crezi cu adevarat. Fie ca au 6 sau 14 ani, vom ajunge impreuna sa stabilim regulile pentru jocul numit VIATA, pentru fiecare dintre participantii nostri!

2. Instrumentele pe care le avem pentru a ne trai viata!

Vom vorbi despre toate “instrumentele” pe care le avem la indemana pentru a ne trai viata cu incredere, voie buna si deschidere, pentru a ne lua decizii cu usurinta si asumare si, pentru a face fata situatiilor necunoscute inca. Asadar, povestim despre: suflet, intuitie, integritate, constiinta, cele 5 simturi, minte, corp si legatura dintre minte/corp si suflet. Totodata, vom face exercitii de relaxare, concentrare si vizualizare/imaginatie!

Copiii vor “testa” in moduri distrative “energia” corpului lor si “cum se simte sufletul”.

3. Cauza si efect

Orice cauza are un efect si orice efect, o cauza! Uneori observam imediat efectul dintre cauza si efect, alteori, ne ia mai mult timp. In functie de bagajul emotional al fiecarui copil,  ceea ce se intampla mai putin bine in jurul lor, au tendinta de a-si asuma, spunand ca este “vina” lor. Aceasta tema ii va ajuta sa analizeze situatiile in care au determinat o anumita intamplare, sau nu. Deasemenea, vor invata sa isi asume situatiile cauzate de ei insisi sau, cum si in ce fel sa se raporteze la situatiile noi, nedeterminate de ei.

4. Preia controlul!

Cand ne ascultam Vocea Interioara (intuitia) sauntem “cauza” a tot ceea ce producem, gandim si spunem. Iar atunci cand ne lasam manevrati de situatiile produse de altii si alegem sa ne ignoram propriile decizii, devenim “efectul”. Exercitiul cu oglinda ii va ajuta sa inteleaga mai bine aplicabilitatea “cauza/efect”. Copiii vor fi pusi sa zambeasca, sa se incrunte sau sa faca o fata amuzanta, in oglinda si, in acest fel, vor intelege ca efectul este imaginea din oglinda iar cauza este starea lor de spirit. De aici, vom adauga acestui exercitiu distractiv, reprezentari “serioase”, care sa le raspunda la intrebari.

In aceasta tema invatam despre puterea afirmatiilor, a cuvintelor si despre cum sa folosim decizia de a ne crea stari de spirit, pe care sa le exprimam in cuvinte si apoi in fapte.

5. Coloreaza-ti zilele cu Lumina!

Ce facem cand avem zile mai putin vesele, fie din cauze provocate de noi insinte, fie din cele provocate de altii? Cum ne gasim Echilibrul Interior? Cum ne ajuta Vocea Interioara sa ne gasim Echilibrul Interior? Care sunt cele mai simple exercitii de “echilibrare” si liniste emotionala?

Vom invata tehnici de respiratie simple, care sa ajute micii cursanti sa se centreze in ei insisi cu usurinta. Vom “activa” Puterea Interioara si vom vorbi despre Cercul din interiorul fiecaruia, acea zona in care avem putere de concentrare, de decizie si de actiune. De asemenea, Puterea gandurilor noastre o vom intelege cum functioneaza, intr-un exercitiu simplu!

6. JUDECATA – cand ne este folositor sa emitem judecati despre cei din jurul nostru?

Pana inspre adolescenta si chiar dupa, copiilor le place sa se imite unii pe altii, tocmai datorita lipsei de identitate emotionala si spirituala. Astfel, ei isi imprumuta convingerile si evident parerile, gesturile sau modul de actionare.

Pentru tot ceea ce se intampla in jurul nostru noi avem o judecata. Si la fel si copiii nostri! Ei au invatat sa aiba o parere despre lucrurile din jurul lor, despre oamenii din jurul lor si, bineinteles, despre alti copii. Se intampla insa ca ceea ce judecam sa se transforme intr-o arma, chiar daca acea judecata nu este despre ceva important pentru noi. Astfel se intiparesc acele convingeri sau programe mentale, dupa care mintea unui copil – si mai tarziu a unui adult, va functiona! Copiii vor invata diferenta dintre parerile lor si judecatile altora si cum functioneaza “imprumutul” de convingeri.

7. Rezistenta – sau in ce consta Puterea noastra?

Rezistenta o simtim atunci cand ne luam timp pentru a actiona, folosindu-ne toate capacitatile de a ne centra in Cercul nostru si de a lua decizii care corespund cu Cine Suntem Noi si, decizii care ne respectaRegulile de Joc! Totodata, rezistenta este despre cum sa intelegem raportul dintre a oferi si a primi si mai ales, cum sa ne folosim scurtul timp de reactie, pentru a reactiona din Cine Suntem Noi si nu din impulsul de moment.

8. Fricile – cum le gestionam?

Cum gestionam fricile constiente? Dar totodata, cum ne comportam cand evitam sa ne spunem punctual de vedere, din cauza fricii subconstiente de a iesi in evidenta?

Copiii vor invata ca Puterea lor este infinita si este micsorata doar de gandurile si intentiile lor. Totodata, fiecare dintre ei, isi vor adduce aminte ca gandurile lor sunt creatoare, reusind sa transforme emotia generate de frica, ducand-o in zona de invatare si apoi, de control!

Fricile, fobiile, nesiguranta si dubiile sunt ganduri si sentimente care ne fac sa uitam de Vocea noastra Interioara, lasandu-ne ghidati de emotii care nu ne apartin! Totodata, starea de nesiguranta si frica, ne tine departe de Talentele, Darurile si Abilitatile noastre, devenind o persoana lipsita de certitudini si valori.

9. Manifestarea a ceea ce dorim pentru Jocul nostru!

In ”jocul” fiecaruia dintre noi avem idealuri si sperante, asteptari si vise! Toate aceste emotii sunt niste seminte care, plantate la timpul potrivit si hranite cu energia potrivita, nasc manifestari ale propriilor vise! Cum facem sa avem ceea ce ne dorim? Copii vor folosi Puterea lor Interioara pentru a-si recunoaste, intelege si ”programa” visele! Odata inteleasa puterea cuvintelor si a emotiilor noastre, reusind sa accepte importanta intentiilor lor, micii nostri cursanti vor invata sa-si calibreze intentiile in cel mai potrivit mod cu putinta! Deasemenea, vom invata despre cuvintele care ne ajuta si cele care ne incurca!

10. Aprecierile si Recunostinta

La varsta copilariei, oamenii sunt atrasi de ideea de a acumula (jucarii, dulciuri, diverse obiecte!), in ideea de a-si satisface o nevoie pe care copiii o au. Fie ca este vorba de atentie, de comunicare sau de cooperare cu un partener de joaca, copiii vor invata sa aprecieze ceea ce au, ceea ce fac si mai ales, ceea ce sunt! Totodata, vor intelege beneficiile de a darui laude si observatii laudative celor din jur, pentru faptele si ideile lor! Vor intelege cat de importanta este comunicarea emotionala si exprimarea admiratiei fata de ceilalti copii, fata de parinti, educatori sau profesori, societate si… Dumnezeu!

In aceasta Tema copii vor invata ca aprecierea pentru ceea ce avem va face loc ca alte lucruri sa vina in viata noastra. Vom invata  o rugaciune care va pune accent pe cum sa ne rugam intr-un mod elevat!

11. Ordinea in detrimentul Haosului

La fel cum cuvintele noastre sunt creatoare si faptele noastre ne determina comportamentul si totodata, viitorul. Asadar, daca actiunile noastre sunt haotice, la fel vor fi si realizarile noastre. In schimb, ordinea dn jurul nostru ne va aduce ordine in gandurile noastre, in relatiile si activitatile noastre si, bineinteles, in ceea ce se va intampla in jurul nostru! In aceasta Tema copiii vor fi invitati sa tina un Jurnal al Ordinii,  observand schimbarile grozave care se intampla in jurul lor, pe masura ce camera si lucrurile lor sunt ordonate.

12. Esti gradinarul propriei vieti

In Tema de final, ne vom reaminti regulile pe care ni le-am stabilit la inceputul cursului si bineinteles, le vom rescrie, tinand cont de obiectivul de a fi in Echilibru, de a ne asculta Vocea Interioara, de a genera cuvinte si emotii care ne definesc si totodata, care ne dezvolta in a ne pastra Creativitatea, Talentele, Bucuria de Viata si pentru a ne indeplini Obiectivele! Copiii isi vor aduce aminte ca tot ceea ce fac si fiecare segment al vietii lor este un joc, obiectivul principal al acestei idei fiind reducerea stresului si generarea unei stari de protectie de fiecare data cand se intampla sa se indeparteze din zona lor de confort (ex: examinari, reactii neplacute ale prietenilor, dovort, boala unui membru al familiei, etc.).

Copiii vor stii sa faca fata unui Proces Decizional de Modificare a Emotiilor Negative, stiind sa:

-Inteleaga situatia si sa o decripteze in propriul sistem de valori si reguli
-Recunoasca alte situatii similare care li s-au mai intamplat si totodata sentimentele pe care atunci le-au generat
-Aleaga diferit, pentru a obtine un rezultat diferit!

15 – 16 Iunie 2019

C.R.E.S.C®10-13 ani

Bucuresti

Visul meu este sa le ofer copiilor:

$

O perspectiva mai simpla de a participa la viata lor

$

O intelegere elevata a intregului “joc” numit viata

$

Sa sadesc in mintile si sufletele lor dorinta de a fi fericiti, de a participa cu bucurie la fiecare zi din viata lor

$

A-si da voie sa ALEAGA cine isi doresc sa fie

Cred din tot sufletul ca fiecare copil din lume merita sa aiba acces la conceptele spirituale universale, cat mai devreme in viata sa, astfel incat sa se bucure de o paleta mai larga de “instrumente” ale vietii, pentru a face alegeri mai bune de viata.

Totodata, visul meu este sprijinit de dorinta de a le oferi:

+ perspectiva de a trai fara limitarea fricii
+ de a se bucura de oportunitatile vieţii fara a manifesta convingerea ca “nu sunt suficient de bun”
+ de a-si depasi zona de confort
+ de a avea curaj
+ de a intelege ca totul este joaca si ca (deja!)
+ au puterea de a-si construi cea mai fericita viziune despre ei insisi

Inspirata fiind de fiica mea, de copiii cu care am lucrat si de experienta mea profesionala, am vazut ca este posibil sa oferim copiilor,  ocazia:

– de a intelege cum functioneaza creierul lor, in cel mai practic mod cu putinta

– de a intelege ca sunt mai mult decat un corp care are un suflet

– de a sti cum funtioneaza subconstientul lor si in ce fel au posibilitatea de a-si schimba programele limitative 

– de a-si expanda nivelul de constiinta pentru a manifesta experientele vietii lor la cel mai inalt potential al lor

Misiunea programului C.R.E.S.C® – Curs de Relationare Emotionala si Spirituala pentru Copii  este de a incuraja copiii sa relationeze si sa inteleaga notiuni si teme precum urmatoarele:

+ Dezvoltarea constiintei de sine;
+ Reflecteze asupra scopului si pasiunilor lor in viata;
+  A lua decizii intelepte si de a intelege impactul alegerilor lor;
+ Construi rezistenta si trata provocarile ca oportunitati;
+ Propriile definitii despre SUCCES si IMPLINIRE;
+ Gasirea si constientizarea punctelor lor forte pentru a-si dezvolta stima de sine;
+ Trezirea dorintei lor de a face o diferenta in lumea din jurul lor.

Prin temele abordate, programul C.R.E.S.C.® are o abordare axata pe comunicare asertiva, apeleaza la empatia si inteligenta emotionala a fiecarui copil si  invita la deschidere, fara a creea contextul in care cineva preda si altcineva asculta.

 Totodata, C.R.E.S.C.®  este procesul prin care copiii dobandesc si aplica in mod eficient cunostintele si competentele necesare pentru a intelege si a gestiona emotiile, a stabili si a atinge obiectivele intr-un mod INTEGRU, simt si arata empatie pentru altii, stabilesc si mentin relatii pozitive si hranitoare emotional si iau decizii responsabile.

Prin promovarea inteligentei emotionale si totodata spirituale, in plus fata de competentele de baza ale educatiei si dezvoltarii cognitive, copii vor creste ca persoane echilibrate, fericite si responsabile, empatice si voioase

Obiectivele acestui curs sunt usor de desprins din fiecare dintre cele 12 Teme!

Totodata, prin jocuri si tehnici de comunicare potrivite varstei copiilor, tinerii cursanti vor reusi sa:

Se perceapa ca persoana, ca fiinta emotionala si spirituala

– sa isi inteleaga natura divina si totodata, Puterea creatoare

-sa fie recunoscatori pentru ceea ce au si ceea ce sunt

Inteleaga si sa-si recunoasca emotiile

– sa se implice in activitatile grupului de prieteni si ale familiei, cu sopul de a participa, a fi utili si a se simti importanti

– invete cum sa se sustina emotional unii pe altii si chiar pe ei insisi, atunci cand au nevoie

Se concentreze la activitatile scolare, pentru a avea rezultatele dorite

– sa stie cum sa-si transforme emotiile nepotrivite in unele elevate

– sa transforme sentimentele precum frica, fobiile, neincrederea, resentimentele,  in emotii potrivite unei dezvoltari armonioase

Cunoasca Puterea cuvintelor, a faptelor si a intentiilor lor

– isi gaseasca Echilibrul Interior, mai ales in situatiile dificile

Traiasca avand ca scop:

– Bucuria de Viata

– Recunostinta

– Bunatatea

– Integritatea

– Fericirea

Program:

9.30 – 15.00

Include:

– cursul si materialele de curs din cele doua zile.

Nu include:
– masa de pranz (20 ron/zi).

 

350 RON

Te invit sa te inscrii aici:

captcha